היסטוריה בבעלזא: מרן ראש הישיבה השתתף בטיש

נתי קאליש No Comments on היסטוריה בבעלזא: מרן ראש הישיבה השתתף בטיש

מרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א השתתף אמש בשמחה בחצר הקודש בעלזא ואף נשא דברים. את מעונו של ראש הישיבה פקדה משלחת בראשות חבר הביד"צ 'מחזיקי הדת' הגה"צ רבי יעקב גרינוולד בשליחות מרן האדמ"ר מבעלזא. ראש הישיבה אמר ווארט תורני שאמר לו האדמו"ר לפני עשרות שנים וסיפר על השתתפותו בטיש הראשון של כ"ק הרה"ק מהר"א מבעלזא זי"ע

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לראשונה מאז שנת תשמ"ט: מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן הגיע להשתתף בשמחת הבר מצווה שהתקיימה אמש בחצר הקודש בעלזא, במסגרת עריכת הטיש ביום היארצייט של כ"ק מרן הרה"ק מהר"א מבעלזא זיע"א, ואף נשא דברם נרגשים במהלך השמחה.

video
play-sharp-fill

בימים האחרונים נכנסה משלחת בשליחות כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א למעונו של מרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א על מנת להזמינו להשתתף בשמחת הבר מצווה של נכד האדמו"ר. המשלחת בראשות הגה"צ רבי יעקב גרינוולד שליט"א חבר בד"ץ מחזיקי הדת, הביעו בפני ראש הישיבה את רצונו של האדמו"ר שליט"א להתכבד בנוכחותו של ראש הישיבה בעת שמחת הבר מצווה.

מרן שליט"א שממעט באחרונה לצאת לאירועים, מלבד כינוסים לחיזוק התורה והיהדות, השיב כי לבקשת האדמו"ר שליט"א אינו יכול להשיב בשלילה, וכי הוא מרגיש שהוא חייב בהכרת טובה גדולה לכ"ק האדמו"ר שליט"א על עמידתו האיתנה לימין חמיו זיע"א, מרן ראש הישיבה שליט"א סיפר כי גם הוא היה שליח בשם חמיו לאדמו"ר שליט"א ושותף במגעים לתמיכתו בתנועת 'דגל התורה'.

בתוך הדברים של ראש הישיבה בפני המשלחת מזיכרונותיו אודות הקשר החזק והאמיץ של חמיו מרן הגראמ"מ שך זצ"ל עם מרן האדמו"ר וחצר החסידות. כשהוא מספר שחמיו זצ"ל הפליא תמיד במעלתו של האדמו"ר שליט"א ובמסירת נפשו להתפתחות מוסדות בעלזא לתפארה, להעמיד דורות של ת"ח, יראים ושלמים.

על רקע השתתפותו ההיסטורית של מרן שליט"א, מציינים בחצר החסידות את הופעתו ההיסטורית של חמיו, מרן ראש הישיבה בעל ה'אבי עזרי' הגרא"מ שך זצ"ל בעת שמחת הבר מצווה של אבי החתן הרה"צ רבי אהרן מרדכי שליט"א בז' מרחשוון תשמ"ט, הופעה שעוררה הדים רבים בשעתו בקרב היהדות החרדית, על רקע הבחירות הדרמטיות שהתקיימו באותו חודש, אז הוקמה תנועת 'דגל התורה', כשמרן האדמו"ר מבעלזא ניצב לימין מרן בעל האבי עזרי זיע"א והביע את תמיכתו באופן פומבי ב'דגל התורה'.

אנקדוטה מעניינת, בתיעודים משמחת הבר מצווה בתשמ"ט נראה מרן האדמו"ר מבעלזא ומשמשיו מבקשים ומפצירים במרן שליט"א, שהתלווה לחמיו להבחל"ח מרן האבי עזרי זיע"א, לשבת בשולחן הכבוד, אך מרן שליט"א בענוותנותו מסרב בעקשנות.

כאמור, אמש הגיע מרן שליט"א להשתתף לראשונה בשמחת הבר מצוה לנכד כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א שנערכה בשילוב עריכת השוה"ט לכבוד הילולת הרה"ק מהר"א מבעלזא זיע"א.

בהגיעו העניק מרן שליט"א מתנה לחתן הבר מצווה את ספרו "שערי אורה – מאמרים", כשמרן שליט"א כותב בכת"י וחותם באורח נדיר בשמו ובשם אמו, "דורון דרשה, לחתן הבר מצווה, בנן של קדושים, אשר ישעיה יהודה נ"י בן הרה"צ ר' אהרן מרדכי שליט"א, נכדו של ידידי וידיד ה' כבוד קדושת הגאון הצדיק המפורסם מרן אדמו"ר ישכר דב בן מרים שליט"א מבעלזא, ה' יאריך ימיו ושנותיו בטוב ובנעימים. ולחתן הבר מצוה ברכתי: יה"ר שתזכה לעלות מעלה מעלה לתפארת שושלת בית אבות כעתירת מאיר צבי בן אלטא ליבא רייזיל ברגמן".

לאחר שמרן האדמו"ר שליט"א כיבד את מרן ראש הישיבה שליט"א בלחיים, החל מרן שליט"א לשאת דברים, כשהוא פותח "ברשות כבוד קדושת מרן האדמו"ר שליט"א". לאחר מכן ציין ווארט ששמע מפי כ"ק האדמו"ר שליט"א לפני שנים רבות, "התקשיתי מדוע חתן עולה לתורה בשבת לפני החתונה. ותירצתי דהנה לגבי עיר מוקפת חומה צריכים שקודם תהיה מוקפת חומה ולאחר מכן בונים את העיר, "הוקף ולבסוף ישב", אך אם קודם בנו את העיר ולאחר מכן הקיפוה בחומה, דהיינו "ישב ולבסוף הוקף", אין לה דין של עיר מוקפת חומה. וא"כ גם כשבונים בית בישראל, צריך שהבית יהיה הוקף ולבסוף ישב, שהבית יהיה "מוקף חומה", בית של תורה, ואם כן זה הטעם מדוע מעלים את החתן לתורה קודם לבניית ביתו, כיון שצריך שהבית יהיה "הוקף ולבסוף ישב", שידע שהתורה היא השומרת על הבית.

לפני הרבה שנים אמרתי את זה לפני הרבי שליט"א, והרבי אמר לי שבשו"ע נפסק שגם אם במחשבה לבד חשבו להקיף את העיר, אע"פ שבנו קודם את העיר, היא נחשבת למוקפת חומה ויש לזה דין של "הוקף ולבסוף ישב. אני רוצה להגיד על הרבי שליט"א, שכל הסייעתא דשמיא שיש לרבי היא כי הרבי שליט"א בנה את הקהילה וכל התכנון היה מתוך מחשבה של לשם שמים, בבחינת "הוקף ולבסוף ישב".

עוד ציין כי היום זהו היארצייט של כ"ק מרן מהר"א מבעלזא זיע"א וסיפר כי בעת שלמד בישיבת לומז'ה בפ"ת זכה להשתתף בטיש הראשון של מרן זיע"א ואף זכה לקבל את ברכת קדשו, וזה זכות בשבילו להשתתף בסעודת היארצייט לזכרו.

בסיום דבריו איחל לחתן הבר מצווה שיעלה מעלה מעלה בתוי"ש ולרבי שליט"א שיזכה לנחת מכל הצאצאים ומכל הקהילה, כשהוא מציין בשם חמיו הגראמ"מ שך זצוק"ל שהיה קורא לקהילת בעלזא "עדה קדושה".

 



0 תגובות